archive-nl.com » NL » F » FILMSCHUUR.NL

Total: 464

• Goede recensies voor Maniacs van Ulrike Quade Company | Toneelschuur Haarlem
    quade company Goede recensies voor Maniacs van Ulrike Quade Company Nog geen plannen voor dit weekend Op zaterdag 19 sep speelt Phi Nguyen samen met reall doll Renée Maniacs in de Toneelschuur Maniacs geeft een inkijkje in het dagelijks leven van een jonge man en zijn perfecte vrouw een op internet bestelde pop Maniacs ging woensdag j l in première in Amsterdam en werd door Het Parool en de Volkskrant lovend ontvangen Filosofe Simone van Saarloos schreef mooie observaties scherpe vergelijkingen en heldere korte betogen die ons een inkijkje geven in de psychologie van het personage Nguyen speelt zijn personage sympathiek en bedachtzaam Hij blinkt bovendien uit in sterk fysiek spel het Parool Maniacs begint als een cliché de pop als sekspop maar is al gauw een complexer verhaal over met name je eigen perceptie Wat moet je vinden van zo n man de Volkskrant Word lid van Filmschuur Exclusief Exclusieve toegang tot zeven nieuwe films Steun Ons Steun Ons Terug naar boven Theater Dans Cabaret Bijgeboekt Jeugd Jongeren Film Verwachte films Jeugd Jongeren Documentaires Heimat 1 Cineville Filmschuur Exclusief Film e Pizza Producties Alle producties Makers Archief TalentBegunstiger Extra Alle eXtra s Inleidingen Openbare repetities Packagedeal Toneelschuur Exclusief Kaartverkoop

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/goede-recensies-voor-maniacs-van-ulrike-quade-company (2016-04-25)

• Voorpremière J. Kessels | Toneelschuur Haarlem
    openingsfilm van het Nederlands Filmfestival 2015 Met onder anderen Fedja van Huêt Frank Lammers en Ruben van der Meer De film is woensdag 24 september alvast te zien als voorpremière in de Filmschuur Meer informatie en koop kaarten Inleiding bij film Midnight Special za 14 mei 16 30 uur Cineville XL inleiding bij film Love Friendship Terug naar boven Theater Dans Cabaret Bijgeboekt Jeugd Jongeren Film Verwachte films Jeugd Jongeren

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/voorpremi%C3%A8re-j-kessels (2016-04-25)

• Films week 35 en 36 dubbel op de website | Toneelschuur Haarlem
    website i v m de overgang naar een nieuw theater seizoen Bij de films x y Irrational Man Amy While we re young en Holly en de Zwaan staat onderaan een verwijzing naar de oude dan wel nieuwe vermelding XL inleiding bij film Love Friendship za 28 mei 16 30 uur Inleiding bij film Midnight Special Inleiding bij film Midnight Special Terug naar boven Theater Dans Cabaret Bijgeboekt Jeugd Jongeren

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/films-week-35-en-36-dubbel-op-de-website (2016-04-25)

• Toneelschuur Producties ook digitaal te zien | Toneelschuur Haarlem
    belang ze hechten aan de zichtbaarheid van de Nederlandse theatergeschiedenis op de Theaterencyclopedie Met de opbrengst zijn 36 video s van unieke voorstellingen uit de rijke Theatercollectie internetklaar gemaakt zodat deze voorstellingen voor iedereen te zien zijn op theaterencyclopedie nl Hier vindt u een overzicht van de volledige registraties die gepubliceerd zijn op de Theaterencyclopedie Toneelschuur Producties adopteerde twee eigen voorstellingen Wachten op Godot 1988 regie Matin van Veldhuizen De hoofdrollen werden in deze voorstelling gespeeld door vrouwen in plaats van door mannen zoals voorgeschreven Dat viel niet in de smaak bij de auteur Samuel Beckett waarop de Toneelschuur een kort geding aan de broek kreeg De auteur bracht daarbij in dat er sprake was van misvorming verminking en of andere aantasting van zijn werk en eiste een verbod op de opvoering De rechter was het daarmee niet eens de integriteit van het werk van Beckett werd met deze opvoering niet geschonden De voorstelling kon gewoon gespeeld worden Al mijn zonen 2010 regie Thibaud Delpeut coproductie Toneelgroep Amsterdam Het hartverscheurende portret van de familie Keller die genadeloos ontwaakt uit de nasleep van de Tweede Wereldoorlog De voorstelling werd door de Volkskrant recensenten unaniem uitgeroepen tot hét hoogtepunt van 2010 2011

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/toneelschuur-producties-ook-digitaal-te-zien (2016-04-25)

• Package deal Literair Theater in Haarlem | Toneelschuur Haarlem
    bestaan uit vijf theateravonden met een exclusief voorprogramma gedurende het seizoen Met een select gezelschap maakt u kennis met o a de regisseur en of schrijver van de theatervoorstelling De avonden zijn geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde theaterbezoeker De eerste package deal bestaat uit 1 Een ontmoeting met Leon van der Sanden tekstbewerker en regisseur op maandag 12 oktober 19 30 uur over de voorstelling Hoe mooi alles in Athenaeum Boekhandel Haarlem Gedempte Oude Gracht 70 2 Vervolgens bezoekt u de voorstelling Hoe mooi alles u kunt kiezen tussen vrijdag 16 of zaterdag 17 oktober om 20 30 uur 3 Bovendien ontvangt u op 12 oktober in Athenaeum Boekhandel het boek Hoe mooi alles Mirjam van Hengel of Soms is alles eeuwig Leo Vroman De overige geselecteerde theatervoorstellingen zijn Geboeid Prometheus door Bloet Jan Decorte Wachten op de Barbaren door Toneelschuur Producties Korzo Michiel de Regt De Wand door Ulrike Quade Company en Crashtest Ibsen Nora door Moeremans Sons Noord Nederlands Toneel Package deals zijn te koop voor E 27 50 in totaal aan de kassa van de Toneelschuur en bij Athenaeum Boekhandel Haarlem aan de kassa of online TIP Indien men alle 5 packagedeals in één

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/package-deal-literair-theater-haarlem (2016-04-25)

• Cineville Preview #5: Slow West | Toneelschuur Haarlem
    Cineville Preview is bekend En de winnaar is de keuze van Robin Slow West een eigentijdse western vol zwarte humor én een mooie rol van Michael Fassbender De kaartverkoop voor deze Cineville Preview is gestart Steun Ons Cineville Terug naar boven Theater Dans Cabaret Bijgeboekt Jeugd Jongeren Film Verwachte films Jeugd Jongeren Documentaires Heimat 1 Cineville Filmschuur Exclusief Film e Pizza Producties Alle producties Makers Archief TalentBegunstiger Extra Alle eXtra

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/cineville-preview-5-slow-west (2016-04-25)

• Extra vertoning Hiroshima mon amour | Toneelschuur Haarlem
    amour Op ma 24 aug is er vanwege de grote belangstelling bij de eerste twee vertoningen een extra vertoning van Hiroshima mon amour Word lid van Filmschuur Exclusief Word lid van Filmschuur Exclusief Terug naar boven Theater Dans Cabaret Bijgeboekt Jeugd Jongeren Film Verwachte films Jeugd Jongeren Documentaires Heimat 1 Cineville Filmschuur Exclusief Film e Pizza Producties Alle producties Makers Archief TalentBegunstiger Extra Alle eXtra s Inleidingen Openbare repetities Packagedeal

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/extra-vertoning-hiroshima-mon-amour (2016-04-25)

• Geselecteerde Theaterfestival voorstellingen '15 óók bij ons te zien! | Toneelschuur Haarlem
    dan deze spelers met allemaal een eigen vluchtelingenachtergrond kan het zich permitteren om op deze wijze met tomeloze vaart humor en overdrijving de schrijnende problematiek aan te kaarten waar we graag de ogen voor sluiten Horror van Jakop Ahlbom De jury Een hommage aan het horrorgenre boordevol special effects en suspense Ahlbom creëert een spannend oogstrelend en humoristisch spektakel Horror werd ook als favoriet verkozen door de Wijkjury Een bruid in de morgen door Toneelgroep Amsterdam en Frascati Producties De jury De glasheldere regie van veelbelovend regisseur Maren Bjørseth maakt van Bruid in de morgen een indrukwekkend portret van een getormenteerde familie die smacht naar liefde Verder werden geselecteerd Gavrilo Princip door De Warme Winkel Deze voorstelling was vorig seizoen bij ons te zien Wél speelt De Warme Winkel bij ons Amadeus Genesis door het Nationale Toneel Het Nationale Toneel maakt dit jaar samen met Toneelschuur Producties de voorstelling De Zender Verder de voorstellingen De Gouden Draa k en Fit to Fly Angels in America door Toneelgroep Oostpool Toneelgroep Oostpool komt dit seizoen maar liefst met drie voorstellingen bij ons Fresh young gods De Onrendabelen en They are just kids Kunsthart door Mugmetdegoudentand Deze voorstelling was vorig seizoen bij ons

Original URL path: http://www.filmschuur.nl/nieuws/geselecteerde-theaterfestival-voorstellingen-15-%C3%B3%C3%B3k-bij-ons-te-zien (2016-04-25)

•