archive-nl.com » NL » R » REFDAG.NL

Total: 1006

• Recensie: Sonates van Schumann en Strauss - Gedraaid - Muziek
    elkaar de ruimte Aan alles is te horen dat zij een gedeelde visie op de stukken hebben Daardoor maken ze deze cd tot een feest De opname is mooi doorzichtig Het boekje bevat iets te veel blabla van de heren zelf Maar dat hoort erbij geloof ik Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Ziemlich langsam Lebhaft Uit Sonate 2 in d opus 121 Schumann Bewegt Uit Sonate 2 in d opus 121 Schumann Allegro ma non troppo Uit Sonate in Es opus 18 Strauss Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Recensie Vader en zoon Magré musiceren Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google Pinterest

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_sonates_van_schumann_en_strauss_1_949220 (2015-12-01)

• Recensie: Deo Juvante en Seba-meisjeskoor - Gedraaid - Muziek
    zuiverheid zoals in track 1 De organisten Bert Roest en Roeland de Reuver zijn soepele muzikale begeleiders De koren gaan een uitdaging niet uit de weg Het gezamenlijke Gloria in excelsis van Gounod is een heerlijk avontuurlijk slot Alles moet Hem eren Gemengd koor Deo Juvante Seba meisjeskoor STH Records 1415152 15 90 bestellen www deo juvante nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Psalm 86 vers 1 en 6 M den Toom Deo Juvante Wash me thoroughly G F Händel Seba meisjeskoor Psalm 33 vers 1 10 11 en 2 G Jellesma Deo Juvante en Seba meisjeskoor Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Recensie Vader en zoon Magré musiceren Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_deo_juvante_en_seba_meisjeskoor_1_947807 (2015-12-01)

• Recensie: Hymns door gebroeders De Jong - Gedraaid - Muziek
    een enkele plek wat moeite heeft de harmonieën rein te zingen doet dat niets af aan het meeslepende karakter van de compositie dat me met mijn oren in de geluidsboxen bracht In het informatieve booklet wordt op voortreffelijke wijze een visie gegeven op het verschil tussen componeren en arrangeren Hymns WestraMedia WM 0707151605 20 incl verzendkosten www dejongdejong nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Der Mond ist aufgegangen arr Margreeth de Jong Nearer my God to Thee arr Sybolt de Jong Abide with me arr Sybolt de Jong Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Recensie Vader en zoon Magré musiceren Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_hymns_door_gebroeders_de_jong_1_946192 (2015-12-01)

• Recensie: Debuut-cd meisjessopraan Janine Wilbrink - Gedraaid - Muziek
    geïnspireerde improvisatie over Hoe groot zijt Gij heb ik met plezier beluisterd Goed getroffen bewerkingen van de Italiaan Ennio Morricone Nella fantasia uitstekend gezongen trouwens de Engelsman John Rutter en Brandwijk zorgen voor mooie momenten op deze kwalitatief wat wisselende cd En Janine Die moet nog wat jaren veel en hard studeren dan komt het zeker goed Janine Excellent Recordings ER 118115 14 95 www bestelmuziek nu Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia He shall feed His flock G F Händel Gedenk aan mij M Mans The Lord bless you and keep you J Rutter Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Recensie Vader en zoon Magré musiceren Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_debuut_cd_meisjessopraan_janine_wilbrink_1_946190 (2015-12-01)

• Recensie: Dubbel-cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter - Gedraaid - Muziek
    eens versterkt door de fraaie opname die ook bij solo en koordelen steeds goed in balans blijft Belangrijke conclusie de Geneefse psalmen zijn springlevend en een onuitputtelijke bron van creativiteit Cantate Domino canticum novum Het Geneefse Psalter gespeeld en gezongen Grote Kerk Gorinchem Gerben Budding orgel VDGRAM Records 20150414 2 cd 22 50 www gerbenbudding nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Psalm 66 Bernard Bartelink Orgel en cantorij Psalm 19 Festivo Gijsbert Kok Orgel Psalm 42 4 Improvisatie voor spreekstemmen en orgel Psalm 33 4 Bas de Vroome Sopraan en orgel Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Vader en zoon Magré musiceren Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_dubbel_cd_uit_gorkum_rond_geneefse_psalter_1_944393 (2015-12-01)

• Recensie: Vader en zoon Magré musiceren - Gedraaid - Muziek
    is dat voor nodig Arme Hinsz Het tekstboekje bestaat uit uitvouwbare flappen met informatie over vader en zoon Magré Geen woord over het gespeelde repertoire De sfeer is voor ons erg belangrijk In een goede sfeer ontstaan er muzikale hoogtepunten die niet vooraf zijn te plannen schrijven de twee Samen Wilbert en Wim Magré musiceren Excellent Recordings ER 118015 14 95 www bestelmuziek nu Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Galop vierhandig piano C Bohm Sarabanda orgelsolo G Tartini Johannes de Heer medley W Magré Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_vader_en_zoon_magre_musiceren_1_944395 (2015-12-01)

• Recensie: Het Moreau-orgel in Baarland - Gedraaid - Muziek
    hele dag feest zijn Maar toch juist die verrukkelijke Franse orkestsuites maken deze Zeeuwse cd wel heel aantrekkelijk ook voor mensen die verder niet zo veel met orgelmuziek hebben Een aanwinst Moreau orgel Baarland Gerard Boot André Poortvliet Stichting Oude Zeeuwse Kerken VDG 20141003 15 bestellen baarland zeeuwsekerken nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Ouverture uit Suite in G J Ph Rameau Gerard Boot en André Poortvliet orgel Gigue uit Suite du 1e Ton L Chaumont Gerard Boot orgel Allemande grave H Dumont André Poortvliet orgel Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_het_moreau_orgel_in_baarland_1_942748 (2015-12-01)

• Recensie: Ridderkerks Mannenkoor - Gedraaid - Muziek
    waren uitgevoerd Twee verzen van Psalm 141 zijn echt een verademing in de prachtige akoestiek in Dordt het koor op z n mooist Het netjes vormgegeven booklet bevat achtergrondinformatie en alle teksten k Zal gedenken Ridderkerks Mannenkoor STH Records 1415212 12 50 bestellen www ridderkerksmannenkoor nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Psalm 108 vers 1 en 2 K J Mulder Psalm 25 vers 2 3 en 6 J Bredewout Psalm 102 vers 1 en 10 W Lindhout H A Adema Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google Pinterest RSS Zoeken in

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_ridderkerks_mannenkoor_1_942746 (2015-12-01)

•