archive-nl.com » NL » R » REFDAG.NL

Total: 1006

• Recensie: Fluist’ring der hoop - Gedraaid - Muziek
    als een vaardige smaakvolle speelman met geregeld muzikale verrassingen en een voorliefde voor het wisselen van toonsoort Het Van Damorgel van de Thoolse Grote Kerk zingt onder zijn handen heerlijk de kerk in De geluidsopname is mooi ruimtelijk zonder tekort te doen aan de verstaanbaarheid Fluist ring der hoop Excellent Recordings ER 115415 14 95 bestellen www bestelmuziek nu Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia U nabij solo Henk Dijkhuizen Bew R van Ommen Fluist ring der hoop Bew R van Ommen Geloven solo Arne van Ommen Bew R van Ommen Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_fluist_ring_der_hoop_1_941097 (2015-12-01)

• Recensie: Vier herboren Groningse orgels - Gedraaid - Muziek
    Adema ook voor het voetlicht wordt gehaald Het wordt bespeeld door Pieter Pilon Hij speelt mooie muziek van Karg Elert en sluit af met het bekende Grand Choeur alla Handel van Guilmant Vier herboren Groningse orgels Mensingeweer Zuidhorn Baflo Kloosterburen Stichting Groningen Orgelland 7 50 bestellen www groningenorgelland nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Alemande de chapelle Sweelinck Vincent van Laar Mensingeweer Improvisatie Psalm 33 vers 5 Sietze de Vries Zuidhorn Preludio con Fuga Walther Janny de Vries Baflo Grand Choeur alla Händel Guilmant Pieter Pilon Kloosterburen Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_vier_herboren_groningse_orgels_1_941094 (2015-12-01)

• Recensie: Hans Leenders op Franssenorgel Roermond - Gedraaid - Muziek
    geval Frankrijk Of dat terecht is kan de geïnteresseerde luisteraar zelf bepalen Het is in ieder geval lastig beoordelen als werken nooit uitgevoerd worden en daarom verdient Hans Leenders een groot compliment omdat hij deze onbekende muziek van eigen bodem zó promoot Latijnse Sferen Hans Leenders Franssen orgel Munsterkerk Roermond Tuliprecords nl TURE 201516 18 50 www jqz nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Dialogue uit Livre d Orgue Mathieu Geelen Toccata Marius Monnikendam Tranquillo uit Drei Choräle Matty Niël Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google Pinterest RSS Zoeken in

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_hans_leenders_op_franssenorgel_roermond_1_939411 (2015-12-01)

• Recensie: De Lofstem uit Woubrugge - Gedraaid - Muziek
    voor het eerst goed te horen Het stuk wordt mooi en verzorgd uitgevoerd maar ai die hoge noten voor de sopranen Ook blijken vierstemmige akkoorden voor intonatieproblemen te zorgen Misschien een gevolg van de vrij hoge gemiddelde leeftijd De sopraan en hoboïste Rineke de Wit zingt een fraaie vocalise op de bekende Air van Bach Mooi zijn ook de bijdragen van pianist Leander van der Steen en organist Martien van der Zwan De cd omvat zeventien nummers en ondanks dat alles zich in een zelfde langzaam tempo voltrekt zal de lief hebber van dit genre er genoeg van zijn gading vinden Wees maar gerust Chr Gem Zangvereniging De Lofstem Woubrugge o l v Thom Hesseling STH Records STH 1414132 15 www delofstem woubrugge nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Reacties Fijn dat onze CD Wees maar gerust ook in uw krant is besproken We vinden het wel jammer dat dit niet zo serieus is gebeurt de solist bij het lied Kom tot de Vader is geen man maar is Rineke de Wit die ook bij andere liederen op de CD prachtig heeft gezongen Met vriendelijke groet Eygje Edel Dekker voorzitter van de Lofstem Eygje Edel Dekker Alphen aan den Rijn 17 sep 2015 09 19 Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Air uit orkestsuite nr 3 BWV 1068 J S Bach Rineke de Wit solozang Psalm 23 Thom Hesseling Heer nu d avond nadert Edward Caswall Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google Pinterest RSS Zoeken in Digibron Cookies op RD nl RD nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_de_lofstem_uit_woubrugge_1_939409 (2015-12-01)

• Recensie: Gerwin van der Plaats vanuit Den Haag - Gedraaid - Muziek
    al z n gevarieerdheid is de cd vooral een presentatie van de persoonlijke voorkeuren en de grote speelvaardigheden van de concertgever Iets meer eenheid in het programma zou volgens mij de waarde van zo n opname vergroten Gerwin van der Plaats bespeelt het orgel van de Evangelisch Lutherse Kerk te Den Haag STH Records 1415412 14 90 bestellen www sthrecords nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Sinfonia Wir danken dir Gott BWV 29 J S Bach Toccata opus 64 no 3 A Claussmann Koraalfinale De Heer is God en niemand meer Gerwin van der Plaats Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_gerwin_van_der_plaats_vanuit_den_haag_1_937740 (2015-12-01)

• Recensie: Tweede cd titularis Sint-Jan Den Bosch - Gedraaid - Muziek
    orgel maar nauwelijks de tijd krijgt om in de ruimte te resoneren Maar in Bachs Fantasia in c BWV 562 klinkt het nog even overweldigend als dertig jaar geleden toen Pirenne het bij de ingebruikname liet horen Donker robuust en schitterend Net als de kast trouwens Allure Kathedrale Basiliek van Sint Jan s Hertogenbosch Véronique van den Engh orgel Tuliprecords TURE 201520 15 bestellen www veroniquevandenengh nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Praeludium in e Moll Nicolaus Bruhns Meditation Mons Leidvin Takle Allegro uit Symphonie 6 Charles Marie Widor Meer uit deze rubriek Recensie Janine Jansen speelt Brahms en Bartók We keken ernaar uit de cd van Janine Jansen met het Vioolconcert van Brahms Recensie André Knevel in Doesburg Recensie Lucas Arthur Jussen spelen Mozart Recensie Choral Evensong door Bach Chor Siegen Recensie Bert den Hertog bespeelt de orgels in de Oude Kerk Scheveningen Recensie Margaret Phillips en de acht kleintjes Recensie Sonates van Schumann en Strauss Recensie Deo Juvante en Seba meisjeskoor Recensie Hymns door gebroeders De Jong Recensie Debuut cd meisjessopraan Janine Wilbrink Recensie Dubbel cd uit Gorkum rond Geneefse Psalter Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/gedraaid/recensie_tweede_cd_titularis_sint_jan_den_bosch_1_937738 (2015-12-01)

• Gerrit Christiaan de Gier in Hasselt - Nieuw verschenen - Muziek
    15 bestellen via www christenenvoorisrael nl of gerritchristiaandegier hetnet nl Verstuur dit artikel naar E mailadres Naam Uw e mailadres Uw naam Opmerking Versturen voorlezen Plaats een reactie Naam Woonplaats E mail Bericht Verificatiecode Hiermee wordt voorkomen dat via geautomatiseerde programma s reacties worden gemaakt en spam wordt verstuurd Door te reageren gaat u akkoord met de algemene voorwaarden Knipsels Multimedia Introductie Improvisatie Hatikva Gerrit Christiaan de Gier Shalom Toon Hagen Psalm 87 variatie 3 a 2 Clav et Pedale Magaretha Christina de Jong Meer uit deze rubriek Kerst met mannenkoor Staphorst Het christelijk mannenkoor Staphorst maakte de kerst cd t Morgenlicht is op Hohe Messe door Gardiner Bart Jacobs speelt vroege Bach Simone Lamsma speelt Mendelssohn Janáček en Schumann Blokfluitist Erik Bosgraaf speelt Telemann Great Organ Works door André Knevel Jubileum cd Vox Jubilans Waddinxveen Lucas en Arthur Jussen spelen Mozart Orgelwerken van Bach door Masaaki Suzuki Choral Evensong door Bach Chor Siegen Ouddorps Mannenkoor zingt in Hasselt Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google Pinterest RSS Zoeken in Digibron Cookies op RD nl RD nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen op RD nl die aansluiten op uw interesses Cookies kunnen

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/nieuw-verschenen/gerrit_christiaan_de_gier_in_hasselt_1_955462 (2015-12-01)

• Simone Lamsma speelt Mendelssohn, Janáček en Schumann - Nieuw verschenen - Muziek
    Allegro vivace Uit Sonata for Violin and Piano in F major MWV Q26 Mendelssohn Adagio Uit Sonata for Violin and Piano Janáček Sehr lebhaft Uit Sonata for Violin and Piano no 2 in D minor op 121 Schumann Meer uit deze rubriek Kerst met mannenkoor Staphorst Het christelijk mannenkoor Staphorst maakte de kerst cd t Morgenlicht is op Hohe Messe door Gardiner Bart Jacobs speelt vroege Bach Gerrit Christiaan de Gier in Hasselt Blokfluitist Erik Bosgraaf speelt Telemann Great Organ Works door André Knevel Jubileum cd Vox Jubilans Waddinxveen Lucas en Arthur Jussen spelen Mozart Orgelwerken van Bach door Masaaki Suzuki Choral Evensong door Bach Chor Siegen Ouddorps Mannenkoor zingt in Hasselt Abonnementen Adverteren Redactie Service Contact Copyright RD nl is de site van het Reformatorisch Dagblad en een onderdeel van de Erdee Media Groep Nieuws Laatste nieuws Binnenland Politiek Buitenland Economie Video Kerk Religie Kerknieuws Beroepingswerk Afscheid en intrede Kerkdiensten Kerktijden Opinie Commentaar Weblogs Toegespitst Welbeschouwd Achtergrond Boeken Muziek Koninklijk huis Contact met het RD Contact met de redactie Contact met de opinieredactie Contact met de abonneeservice Contact met de advertentieafdeling Volg het RD Twitter Facebook Google Pinterest RSS Zoeken in Digibron Cookies op RD nl RD nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen op RD nl die aansluiten op uw interesses Cookies kunnen ook gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook Meer informatie hierover vindt u in ons cookie statement JA ik accepteer cookies Heeft u vragen

Original URL path: http://www.refdag.nl/muziek/nieuw-verschenen/simone_lamsma_speelt_mendelssohn_jana_ek_en_schumann_1_952865 (2015-12-01)

•